why (usually bilong wanem, watpo).
- diwai pundaun long waia na mipela i no gat pawa.
a tree fell on the electric wire and we have no power.
- go long maket na baim sampela abus bilong wail pik.
go to the market and buy some wild pig meat.
2. angry (also wel)
- papa i wail nogut tru.
father is really angry.
- taim yu spak tumas yu kamap wailman.
when you drink too much you go crazy.
- ol i save salim ret na wait wain long haus kaikai.
they sell red and white wine at the restaurant.
- em ol i no as ples, em ol lain waira i kam long bikples.
they’re not from here, they’re immigrants from the mainland.
- kala bilong siot em wait.
the colour of the shirt is white.
- mi laikim wanpela waitpela siot.
I would like a white shirt.
- waitpela hap bilong ai conjunctiva
- waitpela bilong skru i pinis (also gris bilong skru i pinis) osteoarthritis
- waitpela karamap bilong skru cartilage
a white, a European, an albino
- pikinini em i waitskin, tasol em i no waitman.
the child is white, but he is not a European.
‘white spot’ skin disease.