stick tobacco, tobacco, cigarette; bubu man bilong mi i save smok tabak my grandfather smokes stick tobacco.
tyre; taia bilong kar i slek the car tyre is flat; spea taia spare tyre.
- time; wanem taim nau? what is the time?
- season; taim bilong ren the wet season; taim bilong san the dry season;
- when; taim brata bilong mi i kam long haus, yumi ken i go when my brother comes home, we can leave;
- while; taim mi wokabaut i go long maket, mi lukim yu when I was going to the market, I saw you;
- then, at that time; Siapan i pait wantaim ol waitman long dispela taim the Japanese were at war with the Westerners at that time; taim bilong karim expected date of delivering a baby;
- repetition; hamas taim bai mi tokim yu long baim dinau bilong yu? how many times do I have to tell you to pay your debts?
the future; mi wari long laip bilong pikinini bilong yumi long taim bihain I am concerned about our children’s future.
the past; em i bilong taim bipo it/he/she belongs to the past.
- bad weather; bikpela win i kamapim taim nogut the strong wind brought in bad weather;
- troubled times; em i taim nogut na mipela i no ken raun long nait these are troubled times, so we cannot go out at night.
to time someone or something; em belo na bos i taimim mi it is lunch time and the boss is timing me; yumi mas taimim wokabaut bilong yumi we must time our walk.
times (in mathematics), multiplied by; tri taims tu em sikis three times two is six.
timetable; tisa i raitim taimtebol long blakbot the teacher wrote the timetable on the blackboard.