- and; em i lap na krai wantaim she laughed and cried at the same time; i go i go na taim bilong pilai i pinis they went on and on then it was time to stop playing;
- so, and so; mi no gat kaikai na mi hangre I have no food, so I am hungry.
- about, around; ol dok i go nabaut the dogs went in all directions; ran nabaut run about;
- carelessly, here and there; em i mekim wok nabaut he did the job carelessly; ol meri sindaun na toktok nabaut the women sat down and chatted about nothing;
- things like that, etc.; em save danis, smok, nabaut she goes dancing, smokes, things like that.
nine; wanpela ten nain, naintin nineteen; nainpela ten ninety.
a knife; busnaip bush knife for clearing gardens; naip skru penknife.
nice, pretty; em i luk olsem em i naispela de it looks like a nice day; meri i bilasim nais the woman decorated it nicely; naispela meri pretty woman.
night; em i kirap long biknait he got up at midnight; gutnait! good night! good evening!; ol dok i save singaut tumas long nait the dogs bark too much at night.
- a number, a number rank; em kamap long namba 22 i go inap long namba 31 de long mun Julai it starts on the twenty-second day and goes until the thirty-first day of July; em i gat inap namba he has the numbers (in a political sense); kolim ol namba bilong Bingo call out the numbers in Bingo; namba wan (see nambawan) first; namba tu (see nambatu) second; namba nain Festival ov Pasifik Ats the Ninth Festival of Pacific Arts; namba wan taim the first time; namba wan ples bilong gavman capital; putim namba to put first, to give a number;
- authority or rank; memba i gat namba the member has the authority/fame.
to count, to give a number; nambaim ol buk put a number on the books.
the best; nambawan man bilong win champion; nambawan olgeta perfect; nambawan tumas, nambawan tru the very best. (See namba, namba wan.)