noun, adjective bikpela kompyuta.
adverb planti taim.
noun as bilong helpim.
noun lukautim, stretim
- This mechanic takes care of the maintenance of all our cars.
Dispela mekanik save lukautim olgeta ka bilong mipela.
adjective bik (usually combined with another word, see main)
noun planti, winim hap.
1. mekim (never in the physicals sense)
- to make a contract mekim pepa; mekim kontrak; mekim taim
- to make them come mekim ol i kam
- Make the child get down!
Yu mekim pikinini i kam daun!
- He made them go.
Em i mekim ol i go.
- to make peace mekim kol bel; sekan
- to make trouble mekim trabel
- (mathematical formula) Two and three make five.
Tu na tri mekim faiv.
2. to make angry sutim bel, skrapim bel, krosim
3. to make a fist brukim han
4. to make a goal kikim gol
5. to make a noise singaut, krai, meknais
6. to make fun of tok bilas long
7. to make public telimautim, autim
8. wokim (physical, for example to build)
- to make a canoe wokim kanu
- What are you making?
Yu wokim wanem samting?
- to make a meal wokim kaikai
- to make a bed wokim bet
- make the fire wokim paia
- make some bread wokim bret
- make tea wokim ti
9. make a hit kamap bikman, apim nem
10. make a living kisim mani, wok long
- She makes a living selling her vegetables in the market.
Em save wok long kisim mani long maketim ol kumu.
11. make a point of trai hat long
- He makes a point of not being late.
Em save trai hat long i no kam let.
12. make a success of win, kamap gutpela
- She has made a success of her trade store.
Em i win long tretstoa bilong em.
13. make believe verb driman, pilai
- The children like to make believe they are flying an aeroplane.
Ol pikinini i save pilai olsem ol i pailotim balus.
14. make clear tok klia long
- I want to make my point clear so you all understand.
Mi laik tok klia bai yupela olgeta i save harim gut.
15. make fast taitim
16. make friends poromanim
17. make good time kamap long gutpela taim
18. make headway gohet
- We are not finished yet, but we have made good headway.
Mipela no pinis yet, tasol mipela bin gohet liklik.
19. make off with stilim
- Someone made off with the machete I left here.
Man i bin stilim busnaip mi lusim hia.
20. make out save long, harim save, ritim
- He speaks softly, can you make out what he’s saying?
Em save tok isi, yu inap harim save?
21. make ready redim
22. make room for someone givim spes
- Make room for these women, please.
Givim spes long ol mama ya, plis.
23. make sense i klia, tok gut, tok stret
- I don’t think this story makes sense.
Mi ting dispela stori i no klia.
24. make sure save gut
25. make the acquaintance of someone kisim save long man o meri
26. make use of yusim
27. make way (for) givim spes
- Make way for the sick people.
Givim spes long ol sikmanmeri.
28. make up (excuse) giaman, kusai
(1) He made up an excuse. Em giaman long stori.
(2) (after a quarrel) mekim kol bel, mekim dai tok, sekan